NOKTALAMA İŞARETLERİ

Dilimizde ilk kez Tanzimat döneminde kullanılan noktalama işaretleri, yazının daha kolay anlaşılmasını sağlar. Yazının okunmasını kolaylaştırır ve anlam karışıklığına düşülmesine engel olur.
Biz konuşurken cümlede anlatmak istediklerimizi ses tonumuzla açık olarak ortaya koyabiliriz. Nerede duracağımızı nerede vurgu yapacağımızı biliriz. Ancak yazıda böyle bir vurgulama yapamadığımızdan, bunu noktalama işaretleriyle sağlamaya çalışırız.
Şimdi noktalama işaretlerinin neler olduğunu ayrıntılarıyla görelim.

NOKTA (.)

• Anlamca tamamlanmış cümlelerin sonunda kullanılır.

“Bu konuyu mutlaka öğrenmeliyim.”
“Seni de bekliyoruz bu akşamki yemeğe.”

• Sözcüklerin kısaltılarak yazılmaları halinde kullanılır.

“Seni bir de Dr. Ali Bey’e götürelim.”
“Askerlere Yzb. Ahmet emir vermiş.”
Sözcüklerin baş harflerinin alınmasıyla yapılan kısaltmalarda artık nokta kullanılmıyor.
“Arkadaşım DSİ’de çalışıyormuş.”

• Rakamla yazılan tarihler arasında kullanılır.

“15.5.1995 tarihinde anlaşma imzalandı.”

• Sıra bildiren “-ncı, -nci” eklerinin yerine kullanılır.

“Şimdi de 2. maddeyi inceleyelim.”

• Saat ve dakikaların yazımında kullanılır.

“Bugün 8.45’te toplantı var.”

VİRGÜL (,)

• Eş görevli sözcük ve söz öbeklerinin aralarında kullanılır.

“Kitaplarını, defterlerini, kalemlerini alıp gitti.”
cümlesinde nesnelerin ayrılmasında,
“Kırmızı, güzel bir arabası vardı.”
cümlesinde sıfatların ayrılmasında kullanılmıştır.

• Anlamca karışan öğelerin ayrılmasında kullanılır.

“Yaşlı kadının yanına yaklaştı.”
“Yaşlı, kadının yanına yaklaştı.”
cümlesinde virgül özneyi ayırmakta kullanılmıştır. Eğer olmasaydı, “yaşlı” sözü sıfat olurdu.

• Arasözlerin başında ve sonunda kullanılır.

“Bu evi, çocukluğumun geçtiği yeri, asla sattırmam.”

• İçinde başka virgül bulunmayan sıralı cümlelerin ayrılmasında kullanılır.

“Beni çağırdı, kendisi gelmedi.”

• Cümle içindeki ünlem bildiren sözcüklerden sonra kullanılır.

“Yoo, bu kadarına dayanamam!”

• Seslenme bildiren sözcüklerden sonra kullanılır.

“Arkadaşlar, biraz beni dinler misiniz?”

NOKTALI VİRGÜL (;)

• Öğe sayısı fazla olan ya da cümle içinde virgül bulunan sıralı cümleler arasında kullanılır.

“Öğretmen, elindeki not defterini açtı; sözlü yapacağı bir öğrenci aradı.”

• Bir bağlaçla birbirine bağlanan cümleler arasında bağlaçtan önce kullanılır.

“Beni davet etmediniz; ama bunun için size kızmıyorum.”

• Aralarında nitelik farkı bulunan söz öbeklerinin ayrılmasında kullanılır.

“Sözcükler isim, sıfat, zamir, zarf; edat, bağlaç, ünlem; fiil gibi gruplara ayrılabilir.

• Öznenin diğer öğelerle karıştığı yerlerde kullanılır.

“Küçük; eski bir eve girdi.”
cümlesinde giren “küçük”tür. Eğer virgül koysaydık bu sözcük evin sıfatı olarak da düşünülebilirdi.

İKİ NOKTA (:)

• Bir cümlede açıklama yapılacaksa, açıklamaya başlamadan hemen önce iki nokta kullanılır.

“Türkçe’de sözcük kökleri iki ana gruba ayrılır: İsim ve fiil.

• Kavramlar tanımlanırken ya da açıklanırken kullanılır.

İsim: Varlıkları, kavramları karşılayan sözcüklerdir.

• Konuşma metinlerinde kullanılır.

Ahmet: “Ne zaman geldiniz eve?” diye sordu.

ÜÇ NOKTA (…)

• Benzer örneklerin sürdürülebileceğini göstermek için kullanılır.

“Bahçede elma, portakal, … daha birçok meyve ağacı vardı.”

• Anlamca tamamlanmamış cümlelerin sonunda kullanılır.

“Bir de istediğimi almamışsa….”

• Söylenmek istenmeyen sözler yerine kullanılır.

“Bu suçu … işlemiş olabilir.”

• Bir alıntının alınmayan yerleri yerine kullanılır.

Ahmet Haşim “… sözden ziyade musikiye yakın …” sözleriyle tanımlamıştır şiiri.

• Sözün bir yerde kesildiğini anlatmak için kullanılır.

– Niçin gelmedin?
– Benim …
– Mazereti bırak da gerçeği söyle.

• Yüklemi bulunmayan cümlelerin sonunda kullanılır.

“Karşıda başı dumanlı dağlar … Yan tarafta küçük bir dere …”

SIRA NOKTALAR (…..)

• Şiirde alınmayan dizelerin, yazıda alınmayan bölümlerin yerine kullanılır.

Ne sitem ne korku yalnızlıktan
…..
Süslenmiş gemiler geçse açıktan
…..
dizelerindeki kafiyeleri inceleyelim.

• Konuşmalarda kişinin sustuğunu göstermek için kullanılır.

– Neden geldin?
– …..
– Seni o mu çağırdı?

KISA ÇİZGİ (-)

• Bir olayın başlangıç ve bitiş tarihleri arasında kullanılır.

“Bu savaş 1939- 1945 yılları arasında olmuştur.”

• Birbiriyle ilgili ülke ya da kavram isimleri arasında kullanılır.

“Türkiye – Suriye ilişkileri biraz gergin.”
“Devlette yasama – yürütme – yargı organları net olarak ayrılmalıdır.”

• Cümle içindeki arasözlerin başında ve sonunda kullanılır.

“Bu konuyu – sen de hatırlarsın – onunla konuşmuştuk.”

• Cümle sonunda sözcük yarım kaldığında kullanılır.

“Şiir konusunda onun da benimle aynı görüşte olduğunu duyunca çok sevindim.”
Eğer satır sonunda özel isim bitmiş ve ona ait olan ek diğer satıra düşmüşse, arada kısa çizgi değil kesme (‘) kullanılır.
“Sizinle geçen yıl bugün yine aynı şehirde Ankara’da karşılaşmıştık .”

• Dilbilgisinde eklerin ve mastar halindeki fiillerin gösterilmesinde kullanılır.

“Kitapçı” sözcüğü “-çı” yapım ekini almıştır.
“Çalışkan” sözcüğü “çalış-” fiilinden türemiştir.

• Osmanlıca tamlamalarda kullanılır.

“Servet-i Fünun edebiyatından sonra Fecr-i Ati topluluğu gelir.”

UZUN ÇİZGİ (—)

Konuşma metinlerinde, konuşmaların başında kullanılır.

– Sen de bizimle gelecek misin?
– Neden gelmeyeyim?
– Hiç, sordum sadece.

KESME İŞARETİ (‘)

• Özel isimlere gelen çekim eklerinin ayrılmasında kullanılır.

“Bu konuda bir de Ahmet’in fikrini alalım.”
Eğer özel isim, yapım eki almışsa çekim ekleri kesmeyle ayrılmaz.
“Bu soruyu bir de İzmirlilere soralım.”

• Sayılara ek getirilirken kullanılır.

“Toplantı 10.45’te başlayacaktır.”

• Kısaltmalara ek geldiğinde kullanılır.

“Sorun BM’de görüşülecekmiş.”

• İki sözcüğün kaynaştırılarak söylenmesi sırasında ses düşmesi olursa ya da şiirde vezin gereği ses düşmesi yapılmışsa kullanılır.

“Acep bu yerde var m’ola
Şöyle garip bencileyin”
“Yine n’oldu da ağlıyorsun?”

• Anlamca karışan sözcüklerin yazımında kullanılır.

“Bu sorunun nasıl çözüleceğini bilmiyorum.”
Cümleside altı çizili sözün “soru” mu yoksa “sorun” mu olduğu belli değil. Bu karışıklığı kesmeyle giderebiliriz.
“Bu soru’nun nasıl çözüleceğini bilmiyorum.”
cümlesinde sözcüğün “soru” olduğu açıklanmış olur.

SORU İŞARETİ (?)

• Soru anlamı taşıyan cümlelerin sonunda kullanılır.

“Sana bu haberi kim verdi?”

• Sözcüğün karşıt anlamının ifade edilmek istendiği yerlerde kullanılır.

“Burada ondan daha akıllı (?) biri var mı ki?

• Kesin olarak bilinmeyen tarihler yerine kullanılır.

“Yunus Emre (? – ?) Tekke şiirinin kurucusudur.”

TIRNAK İŞARETİ (“ ”)

• Cümle içinde başkasına ait sözlerde kullanılır.

O bana: “Şimdi sizinle gelemem.” demişti.

• Cümle içinde geçen kitap, dergi isimleri tırnak içine alınabilir.

Bu derste “Aşk-ı Memnu” romanını inceledik.
Tırnak içindeki söze ek gelirse, tırnaktan sonra gelir ve kesme kullanılmaz.
Siz bir de Haşim’in “O Belde” sini okuyun.

• Cümlede önemsenen, vurgulanmak istenen sözcükler tırnak içine alınabilir.

Benim söylediklerim “vaad” değil “gerçek”tir.

• Alıntılar tırnak içine alınarak verilir.

Yunus’un “Bana seni gerek seni” dizesi, amacını ortaya koyar.
Tırnak içindeki cümlenin içinde bir tırnak daha kullanmak gerekirse bu kez tekli tırnak (‘ ’) kullanılır.
“Haşim, şiirin yoruma açık olmasını ister ve daima ‘Şiir her okuyanda ayrı duygular uyandırmalıdır.’ der.”

PARANTEZ (AYRAÇ) İŞARETİ ( ( ) )

• Cümle içinde bir sözcüğün eş anlamlısı verilirse kullanılır.

“Bu dizede teşhis (kişileştirme) yapılmış.”

• Cümledeki herhangi bir sözcüğün açıklanması durumunda kullanılır.

“Kıbrıs konusunda iki ülke (Türkiye ve Yunanistan) hiçbir zaman anlaşamaz.”

• Cümle içinde kullanılan tarihler ya da bir sözcüğün anlamıyla ilgili noktalamalar parantez içine alınır.

“Bu öğretim yılında (1993 – 1994), devlet yine gelişmiş (?) eğitim sistemleri deneyecekmiş.”

• Yabancı sözcüklerin okunuşu parantez içinde gösterilir.

“Bacon (Beykın) ünlü bir deneme yazarıdır.”

• Tiyatro metinlerinde hareketleri anlatan bölümler parantez içine alınır.

“Kadın (başını öne eğerek): “Bilmiyorum.” dedi.

ÜNLEM İŞARETİ (!)

• Ünlem cümlelerinin sonunda kullanılır.

“Hey, bana baksana sen!”
“Yandım!”
“Aman Allah’ım!”

• Bir sözün yanında parantez içinde ünlem işareti bulunuyorsa, o söze inanılmadığını gösterir.

• “Ne kadar nazik (!) biri olduğunu göreceksin.”

alıntıdır.

NOKTALAMA İŞARETLERİ için 181 cevap

  1. uğur diyor ki:

    çok güzel bütün bilgileri buluyorum

  2. uğur diyor ki:

    yuhhhhhhhhhh

  3. ecem diyor ki:

    ya konuşma çizgisi nerde bulamadımmmmmmmmmmm

  4. ecem diyor ki:

    ya nerede konuşma çizgisi

  5. ecem diyor ki:

    ya konuşma çizgisinerdeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeü

  6. ecem diyor ki:

    yakonuşma çizgisi nerde lütfen

  7. ecem diyor ki:

    lütfennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  8. ecem diyor ki:

    hımmmm iyi sayılır

  9. merve ecee diyor ki:

    iyi noktalamalar ama fazla cümle yok bende ödev arıyordum ama burayı buldum malesef fazla yok size önerim daha çok cümle koyun benim proje ödevim var bunun için hem başkalarınada belki katkım olur

  10. hüseyin diyor ki:

    ellerinize saglık cok güzel olmus

  11. ahmet diyor ki:

    nbr
    nasılsınız
    iyimisin
    1987

  12. SEDA diyor ki:

    EKSİKLER VAR
    ARADIKLARIMIN HEPSİNİ BULAMADIM AMA YİNEDE SAOLLUN

  13. ahmet diyor ki:

    bu site çok hoşuma gitti. beyler benden hepinize slm

  14. betül diyor ki:

    ya acccayip lazımdı bu ödevimdi çok teşekkür ederim hazırlayan arkadaşın eline koluna sağlık çok yardımcı oldureklamsız sade bir şekklide kullanımıkolay bir site sörfe gerek olmadı çok tşk YB.

  15. visa diyor ki:

    ünlem işaretini beğenmedim onu biraz daha uzun ve öz olsaydı iyi olurdu.ben ödev arıyordum.

  16. ali diyor ki:

    bu site çok güzel hazırlanmış

  17. Enes diyor ki:

    bu site çok güzel

  18. Enes baba diyor ki:

    bu site ödev için çok güzel

  19. Enes diyor ki:

    kötü

  20. Enes diyor ki:

    çok iyi

  21. nesli diyor ki:

    ecem misin nesin konuşma çizgisiyle uzun çizgi aynı

  22. sinem kobal diyor ki:

    yararlıııııııııııııı cok tesekkürlerrrrrrrrrrrrr

  23. simay diyor ki:

    cok sıkıcı her yerde aynı konu

  24. simay diyor ki:

    niye heryerde aynı konu,

  25. dilekkarasakal diyor ki:

    çoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook güzel dersimi buradan yaptım

  26. turkan diyor ki:

    bu odew bana çok lazımdı çok sagolun!!!TŞK.

  27. derya diyor ki:

    kim ne derse desin!!! çok güzel olmuş ödevimi buradan buldum ve yaptım eceninde dediği gibi biraz daha bilgi eklenirse daha iyi olur tşk.

  28. sertaç diyor ki:

    ödevime yardımcı oluyor

  29. siyah kurt diyor ki:

    ya cok cok eksik var biraz fazla yorum yapsaydiniz herkez sevinir.biraz isimize yaradi yinede tessekurler. :)

  30. Muhammet diyor ki:

    güzel bir iş çıkarmışsınız yani çok iyi

  31. zeynep diyor ki:

    ya bencede cok guzel olmus cok saolsunlar!!!

  32. zzzzzz diyor ki:

    çok ii ödevimi yapıyorum

  33. kübra diyor ki:

    busite süper

  34. aysen diyor ki:

    süper saol herşeyi buldumda baya uzun

  35. poyraz diyor ki:

    harika burawooo ödewi bulamadım sandın ama son anda buldum tşkr browaoooo harıka bazı eksikler ama bunlar benim ödewim arasında değil.:)))) saol knk

  36. seda diyor ki:

    harika bi sitee ödevimi buldummm yuppiiiiiiiiiiiiiiiii

  37. m€roşşşşş diyor ki:

    YA GÇN Bİ ÖDEVİM VAR EN KISASI BU BUNU YAZCM
    HEM ÖĞRETMEN AYRINTILI İNCELEMİO

  38. cuma diyor ki:

    sitemin olmasını istiyorum
    lütfen yardım edin

  39. onur diyor ki:

    erşeyibuluyorum busite arikadanda öte

  40. onur cihan diyor ki:

    arkadaşlar kapaklı ilk öğretim den onurben busite erşeye yardımcı

  41. selda diyor ki:

    hocaya fark ettirmeden okulu astık.

  42. büşra diyor ki:

    çok güzel bir yazı.çok şükür bulabildim.

  43. BURCU diyor ki:

    çok güzelde virgülün kullanılmadığı yerler neden yoooook öğretmen istiyor

  44. apo diyor ki:

    eeh iii işte

  45. Eda diyor ki:

    bu siteyi yapanın allah eleri dert görsün

  46. demet diyor ki:

    oh be çok güzel bi site ama çok uzun bi ödev ama napalım kader dimi yani

  47. mine diyor ki:

    kim yaptıysa çok teşekkürler güzel bir site

  48. melisa diyor ki:

    harika türkçe öğretmeni çok beyenecek ellerinize sağlık spersiniz…………………………………..öptm………………………..

  49. ahmed diyor ki:

    çoooooooooooooooooooooooooooooook kötü

  50. ahmed diyor ki:

    yanlış anladım çoooooooooooooooook iyisiniz

  51. burcu diyor ki:

    bence bu site çok güzel bu siteyi kuranlara çok teşekkür ederim

  52. bahar diyor ki:

    BN İÇİN GUZEL Bİ SİTE ODEV YAPMAMA YARDIMCI OLUYO BUNU SİTEYİ YAPMAKTA İYİ ETMİSİNİZ

  53. FENERBAHÇE diyor ki:

    BU NEDİR HİÇ GÜZEL DEGİL YAAAAAAAAAAAAAAAA

  54. FENERBAHÇE diyor ki:

    hiç güzel degil ki

  55. melisa diyor ki:

    bence daha kapsamli bir calişlma yapila bilirdi çünkü bu bilgilerin türkçemizde yeri çok büyük bu yüzden daha kapsamli bir çalişma yapilmasi gerekiyor oyüzden bence kötü fenerbahççeliye hak veriyorum

  56. yookkk diyor ki:

    gerçekten çok güzel ama kelime eksikliği var ama olsun yinede çok güzell

  57. ünal diyor ki:

    vay be siteye bak ama para etmez yıne ısıme yaradı saolun

  58. batuhan diyor ki:

    çok kısa ve çok çirkin

  59. cem diyor ki:

    güzel hatta harika denile bilir…..!!!!!!!!!!!!!!!!!

    halit cem…………’!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  60. galatasaray diyor ki:

    mükemmel teşekür

  61. meloş diyor ki:

    yaa çok güzel tam istediğim gibiiiii:D

  62. meltem diyor ki:

    yaw çok sexi bir site harika

  63. meloş diyor ki:

    yaw çok güzelmiş tam istediğim gibi beeeee

  64. fatmanur diyor ki:

    iki bu internet varmış. noktalama işaretleride ödevimdi. Hazırllayana tşkler ederim……….

  65. fatmanur diyor ki:

    biraz çokmuş yyyyyyyyyaaaaaaa

  66. fatmanur diyor ki:

    harika yaaaaaaaaaa

  67. sabiha diyor ki:

    süpermiş siteee….

  68. sabiha diyor ki:

    harikaaaaaaaaaa yaaaaaaaaa

  69. servet diyor ki:

    İyİYİm ARkdAŞLar Sİz NASılSINız.bENİm Adım SeRvEt

  70. servet diyor ki:

    nasılsınız arkadaslar bu çok iyi, bir site

  71. hüseyin şener diyor ki:

    merhaba, ünlem için siteye girdim ama hiç açıklanmamış.Ünlem kulanılan O kadar çok cümle varki …daha geniş anlatabilirseniz çok daha faydalı olur. bilgiler için teşekkür ederim…

  72. wfaf diyor ki:

    benim performas ödevim var ama hepsi yok burda

  73. çağrı özcan diyor ki:

    burdakilerle idare edecem artık

  74. _N3K4R_ diyor ki:

    güzel bir site ama daha çok bilgi lütfen

  75. cagri özcan diyor ki:

    yeterli bilgi yok daha çok bilgi lütfen

  76. eldin diyor ki:

    uffffffffffffffffffffffffffffffffffff çok iğrenç

  77. ezgi diyor ki:

    ya of cümleler az

  78. adem diyor ki:

    süper bir paylasım tekler

  79. necati diyor ki:

    güzellllll bu arada msn mi isteyenler eklesin necati-bezci@hotmail.com 10 yaşındayım

  80. aslıı diyor ki:

    yaa allah sizden razı olsunn hepsi çookk güzel hoca buna vermeasseee geri derim o hocayaa

  81. aslı diyor ki:

    çok güzel ağzını öpiyim çok güzel yazmışsın

  82. yusuf diyor ki:

    aslında o kadar güzel değilde eh işte işimi gördü yine de iyi…

  83. CeLLaT diyor ki:

    Cok süper ödevden 100 Aldım…!!

  84. Berivan diyor ki:

    YA İDARE EDER FAZLA DEİLDE YINEDE TEHNK YOU GZL SAKASAKA GZL VALA

  85. sule diyor ki:

    konuşma çizgisi yok işime yaramadı……………………!!!

  86. Sevde diyor ki:

    Ya işime yaradı ama örnekleri az bana örnek lazımdı:(

  87. gizem diyor ki:

    güzel hemde çok güzel aradım şeyi buldum hemde kısa ve öz fazla uğraştırmıyo

  88. yıldıray diyor ki:

    çocuklar için çok gerekli yapana teşekkürler

  89. veysel diyor ki:

    hiç bir şey bulunmuyo

  90. berna diyor ki:

    ya üfffffffffffffff sizde bi kararern güzelmi çirkinmi

  91. fatih diyor ki:

    bune bunda benim istediklerim yok

  92. ışıl diyor ki:

    konuşma çizgisi olsaydı daha güzel olaxcaktı

  93. ışıl diyor ki:

    konuşma çizgisi olsa daha güzel olacaktı

  94. deniz..... diyor ki:

    YHA SÜPER PERFORMANS İÇİN ÇOK GEREKLİ SÜPER BULDUM……..

  95. deniz..... diyor ki:

    BNİ ÇOOOOOOOOOOOOOL MUTLU ETTİ

  96. nisanur diyor ki:

    güzel ama hep aynı konular olsun ama bunada şükür
    bende ödevimi burada yaptım

  97. ebruu diyor ki:

    yaa denden işaretini bulamadım off !!!

  98. ebruu diyor ki:

    of ya siz buldunuzmu yorum yazanlar :(

  99. ebruu diyor ki:

    şey ben hemen dendeni arim:(

  100. sena diyor ki:

    ya tek tırnak nerdeeeeeeeeeeeeeeeeee

  101. sena diyor ki:

    çook laazım lütfen

  102. melis diyor ki:

    Çok kötü bir durum nerdeyse hepsini yazmışlar konuşma çizgisi yok…çok ayıp kardeşim yaaaaaa…

  103. seray diyor ki:

    Bence güzel, hem kısa ve öz iste, daha ne istiyorsunuz??

  104. seray diyor ki:

    Sizce nsl?

  105. helga diyor ki:

    çok güzel ben yutdişinda bile olsam her yere girebiliyorum,bu sayede az da olsa öğreniyorum

  106. asiye diyor ki:

    noktalamalar benim için çok önemlidir bunu bilin.

  107. ekrem diyor ki:

    vaaaaaaaaaaay hayatımda ilk defa bu kadar güzel site görüyorum

  108. ekrem diyor ki:

    vaaaaaaaaaaaaaaaaay hayatımda ilk defa bu kadar güzel site görmemiştim

  109. ekrem diyor ki:

    süper bir site

  110. neslihan diyor ki:

    offf yha konusma çizgisi nerde bosu bosuna odewin yarıda kaldı yha cabuk koyun su konusma cizgisini hemen:D:DD:D:d::D

  111. nesrin diyor ki:

    arkadaşlar ayırma işareti nedir ve cümlede nasıl kullanılır örnek verirmisiniz?

  112. kayahan diyor ki:

    performans için süper yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  113. elif zeynep diyor ki:

    güzel çok güzel ben performans ödevlerimi buradan yaptım öğretmen de beğendi

  114. elif zeynep diyor ki:

    güzzzzzzzeeeeel çok güzzzzzeeeeel ödevimi buradan yaptım ben

  115. sibel can diyor ki:

    arkadaşlar çok güzel olmuş kim yaptıysa eşine sağlık araştırmaları burdan yaptım

  116. sümeyra diyor ki:

    ya bana konşma çizgisi çok lazım diğerlerinin hepsini detaylı buldum ama konuşma çizgisini balamadım nerde bulabilirim kim bana yardımcı olacak acil performans ödevi ne olur bana site yada nerde bulacağımı söyleyin şimdiden teşekkür ediyorum herkese.

  117. ezgi diyor ki:

    saolun amma bunu yazmicam

  118. ELİF diyor ki:

    sağalun çok yardımcı oldunuz yanii

  119. ELİF diyor ki:

    yazdım teşekkür öğretmenim beyendi 100 aldı sağalun

  120. esra diyor ki:

    ya çok güzel tüm bilgileri kısa ve öz kesmiş diğer sitelerde uzundu ben bu siteye bayıldım yalnız arkadaşlarımın dediği gibi konuşma çizgisini yapmamışsınız belki onların yetiştireceği ödevleri vardır yapmanızı önemle arz ederimn

  121. ömer diyor ki:

    ödevime yardımcı oldu.azdıama bu bana yeter

  122. kader diyor ki:

    ya ben istediğimi bulamadım / bunu da yazmanızı öneririm

  123. elifnur diyor ki:

    bu site ck guzel ck faydalı

  124. manga diyor ki:

    harika sınavıma yardımcı oldu

  125. sude diyor ki:

    ellerinize sağlıkk

  126. esra diyor ki:

    bu siteyi kurana tşkrlerrrrr

  127. layla diyor ki:

    güzelmiş o kadarda değil abartmayın safmısınız?

  128. seda diyor ki:

    ya çok güzel işallah ödevden 100 alırım

  129. ßeyza diyor ki:

    ßencede LayLa çok abartıosunuz kzLar bnde 6.sınıf öqrencisiym fakt bu siteyi pek beqenmdm ama yazmk mecburiyetindym adana da yaşıyorum diyenLer bana cwp yazsın (bişi yapamam öLesine)ok???

  130. hilal diyor ki:

    mükemmel bi site tam umudumu kesmişken bu siteye girdim inşallah burdan yazmayı düşünüom
    esraya hak veriyorum iyiki böle bi site var

  131. selen diyor ki:

    çok kısa :)siniroldum

  132. selen diyor ki:

    ya dünyada bukadar mı noktalama var?:):)

  133. oğuzhan diyor ki:

    aradığım hr şeyi buluyorum teşekkürlerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  134. kara üzüm diyor ki:

    süper bi site ödevimi yaptım tşk.:-)

  135. kara üzüm diyor ki:

    süper bi tşk.:-)

  136. tatlı bela diyor ki:

    kara üzüm sana katılıyorum :))

  137. elif diyor ki:

    bence güzel ama abartmayın saf madde olmayın

  138. rümeysa diyor ki:

    iyi bir siteymiş türkçeye lazım oluyor

  139. şevval diyor ki:

    gerçekten müthişşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş

  140. batuhan diyor ki:

    valla ben kendime araştırmıyordum merak edip araştırdım ve çokkk güzel şeyler öğrendi…

  141. akif diyor ki:

    HİÇ GÜZEL DEGİL ÇOK SIKICI AMA ÇOK BİLGİ ALDIM

  142. eylül diyor ki:

    süperrrrrrrrrrrrrr

  143. reyhan diyor ki:

    ALLAH RAZI OLSUN ÇOK LAZIMDI

  144. sananee diyor ki:

    bncee çokkk güzl bi site bayıldımm :D

  145. esad diyor ki:

    buraya nie hep kızlar yazıo xd bebelere noktalama işareti öğretmek için güzel bisite

  146. mihrica diyor ki:

    yaa çookk saoalunn szi sayeizde bn hep 5 alıorumm :):)

  147. alıhan diyor ki:

    denden işareti yok amada güzel bir site herşeyi bulabiliyorum… :)

  148. Aliyar diyor ki:

    selam arkadaşlar harika bir site

  149. kral diyor ki:

    çok yardımcı olmadınız az yardımcı oldunuz yinede teşekkür ederim

  150. Tarık diyor ki:

    Teşekkür ederim güzel bir yazım kuralına göre yazılmış ve ödevim di teşekkür ederim…

  151. elif şeyma diyor ki:

    çok güzel bir yer ben kesin performans ödevimden100alırım:)

  152. faceden bulun tüm oyunlar adım diyor ki:

    köşeli ayraç yok. bulan birisi olursa faceden mesaj atarsa sevinirim. mayıs 10’unun 12-1 e kadar burdayım

  153. feyzi diyor ki:

    süper ya yorumlarla birlikte okudum ksin 100 alcam yarın kaç alımı sölerim :)

  154. sedef culhacı diyor ki:

    süper bi siteeee

  155. melike nur diyor ki:

    bana çok yardımcı oldunuz bu siteyi hazırlayan ekibe çok saol

  156. ece diyor ki:

    çok güzel kesin 100 aldım ödevden

  157. hayat diyor ki:

    ya bnce ck sacma yzmıslar

  158. kral diyor ki:

    İşime çok yaradı.hazırlayana teşekkürler.
    inşaallah 100 alıcam

  159. tevfik diyor ki:

    ödevime yarım ediyo

  160. MAİDE diyor ki:

    ya çok tşkür ederim cok işime yaradı :))

  161. ÇİDEM diyor ki:

    ALLAH razı olsun:))

  162. gurme diyor ki:

    fena deilmiş.biraz dha çalışın

  163. gurme diyor ki:

    ama çok teşekkür ederim size minnettarım tam ödevlere hgöre

  164. bayram diyor ki:

    çok güzel oldu benim için yardım etti sağolun allah razı olsun hahahahahahahhahahaha

  165. yigit diyor ki:

    kötü birsite

  166. yigit diyor ki:

    işaret eksik

  167. Ece . diyor ki:

    Süper Ya . Daha Beğenmiyolar bu siteyi Burayı Bulana Kadar Canım Çıktı .

  168. şeyma diyor ki:

    süper bir siteee buya

  169. dakjn diyor ki:

    çok kötü bir site

  170. ahmet diyor ki:

    her kes güzel diyor ama yazana kadarda insanın canı çıkıyo :)

  171. misafir diyor ki:

    tdk-noktalama işaretleri de en azından buradan daha iyi… beğenmeyenler için orayı tavsiye ederim… ama yinede bu site hazırladığınız için teşekkürler… sonuçta uğraşmışsınınz…
    :)

  172. Anonim diyor ki:

    sper teekkrler

  173. ömer faruk diyor ki:

    çok Güzel müthişşşşşş

  174. Fidan Yön diyor ki:

    çk gzl ve çk uzun ama btn bilgiler var

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

